Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak to obvykle dopadne, kdyz se neco buduje na spatnych zakladech. Vsichni dobre vime, ze si Masaryk musel Ceskoslovensky narod vylhat a lhat se prece nema:))

1 0
možnosti

Byl jsem dítkem povinným školní docházkou od r.1936.Ve škole jsme se učili, že oblíbenou písní prezidenta Masaryka byla Teče voda teče. Píseň Ach synku byla oblíbenou jeho nástupcem prezidentem Benešem.

0 0
možnosti

P58e72t96r 17K46a13r63a96s

9. 5. 2018 17:14

Skončil slušným způsobem... Já bych řekl, že cimrmanovským způsobem: tak, jak "Liptákovským výbuchem" byla ve zlomku vteřiny nalezena a zároveň zničena Cimrmanova pozůstalost, tak onoho památného 1. ledna byla zároveň zlikvidována moje drahá stará a současně vznikla moje drahá nová vlast.

0 0
možnosti

J69i59ř11í 70J66a18n76d85a

9. 5. 2018 16:53

Nějak mě vždy v mysli vytane ona parodie:

Ach synku, synku, doma-li jsi?

Tatíček se ptá, zda ti to myslí?

Myslí, jo myslí, ale málo,

kolečko se mně polámalo.

0 0
možnosti
Foto

Co se oněch písniček týká, těžko dnes soudit, jak to bylo u T.G.M.doopravdy. Co se týká jeho ideí a vizí, tam se ,,leccos ví, vč. toho, že se mu podařilo je naplnit. A když vezmu třeba K.HAŠLERA, a jeho ,,Ta naše písnočka česká" také to není jen o písničce. A v ní se zpívá i ,, ...zpívejme lidičky ty naše písničky z Moravy, Slovenska ČechR^ A ta písnička končí takto: ,,Až se ta písnička ztratí, pak už nic nebudem mít. Jestli nám zahyne, všechno s ní pomine, potom už nebudem žít.". Takže, asi tak;-)

0 0
možnosti
Foto

Ano, má smysl slavit sté výročí vzniku Československa. Československo přineslo Čechům i Slovákům národní samostatnost. Čechům po tři sta letech, Slovákům poprvé v historii. Byl to úspěšný projekt, který poté co naplnil svůj cíl a nebylo jej už více třeba, slušným způsobem skončil.

Jinak jsem také slýchal, že nejoblíbenější Masarykovou písní byla "Teče voda teče". Píseň "Ach synku, synku" byla spíše předkládána školním dítkám z výchovných důvodů.

1 0
možnosti

Ano, Ceskoslovensko prineslo Cechum a Slovakum narodni samostatnost. Co vsak prineslo Ceskoslovensko Moravanum a Slezanum? Morave, dobreho nic, Slonzakum zruseni zeme Slezke v roce 1928, upreni prava vubec existovat, Moravu cekal stejny osud o 20 let pozdeji. Pritom za casu R-U byly vsecky tri korunni zeme naprosto rovnopravne. Slezko a Morava mely zustat cisari panu verne a Ceskoslovensko nechat Cechum a Slovakum.

1 0
možnosti

P75e86t48r 49K42a75r19a12s

9. 5. 2018 15:22

F.J.Peřina vydal zpěvník r. 1888! Ten rok je překlep.

1 0
možnosti
  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 443x
Jsem důchodce, žijící na vesnici. Původně jsem měl být učitelem, ale postupně jsem vykonával i jiná povolání, naposled jsem střežil naší službě svěřené objekty. Nyní již nepracuji a věnuji se koníčkům a práci kolem rodinného domku.

Seznam rubrik